BaSys.hu BaSys.hu BaSys.hu

Pro Audio

Hordozható Audio

Otthoni Audio

Autohifi
Témakörök Bezár X

Cyrus One Linear állványos hangfal teszt


2021/10/19

A Cyrus patinás angol audiofil gyártó, amely elektronikáival és egyéb eszközeivel méltán vívta ki az audiofil szakma elismerését. A One névre hallgató modellsorozatuk nemrég a One HD elektronikával bővült, kifejezetten ehhez ajánlja a Cyrus a most tesztelt One Linear hangsugárzókat. Kipróbáltuk, mennyire passzol egymáshoz a páros illetve további helyzetekben is próbára tettük a One Linear tudását.



Kinézet, üzembe helyezés


Cyrus One Linear hangfalak nem méreteikkel hódítanak: a kis, állványos hangsugárzók egy dobozba csomagolva érkeznek, ami viszont kellő védelmet nyújt számukra. Dicséretes, hogy nem széthulló hungarocell, hanem keményebb fajta habszivacs bélést kaptak a kartondobozok. A külső kialakítás igényes, tesztpéldányunk lakkozott fekete színben pompázik, tetején nagy, mégis diszkrét, gravírozott Cyrus logó látható (bár nem minden szögből nézve látszik, jópofa geg ez a gyártó részéről).



A fekete lakk bár igen esztétikus, mindjárt kétféle problémát is felvet: az ujjlenyomatokat és a port látványosan tálalja, utóbbit vonzza is, valamint rendkívül érzékeny a karcolásokra. Mindemellett kifejezetten szép kiegészítője lehet otthonunknak. A védőrácsot valamiért egy gumiperem övezi, aminek funkciójára nem jöttünk rá, mivel ettől függetlenül lehet eltávolítani; a szürke perem minden esetben a helyén marad. Eltávolítás után nézve feltűnő, hogy a peremet szimpla, fekete csillagcsavarokkal, elölről rögzítették a dobozhoz, ami esztétikai szempontból legalábbis megosztó megoldás, főleg, hogy a funkciójára nem sikerült fényt derítenünk.



One Linear kétutas kialakítású, hátsó basszreflex nyílással, így egy 25 mm-es lágy dóm magas- és egy 150 mm-es szőtt kevlár mélyközép sugárzót láthatunk elölnézetben, míg a hátulján felül található a reflexnyílás, alul pedig a szimpla csatlakozó. Ezt szétszerelve lettünk figyelmesek arra, hogy a keresztváltót nem rögzítették a csatlakozók paneljára, hanem a dobozon belül, fixen került elhelyezésre, így ezt nem tudtuk szemrevételezni.A mélyközép sugárzók erősen hasonlítanak a Wharfedale Diamond 220-ban lévőkre, mint kiderítettük, annak egy átdolgozott, és elvileg magasabb színvonalat nyújtó változatával van dolgunk. A mélyközép membránok szőtt anyagát sugárirányú merevítések teszik stabilabbá illetve a gumiperem sem sima, hanem Y alakú mintázattal érdesített. 7 kg-os súlyából túl sok következtetést nem vonhatunk le, a hangdoboz oldalát megkopogtatva megfelelően kitöltött dobozokra következtetünk. A lényeg azonban, hogy hogyan szól a kis One Linear, ezért tesztünket meghallgatással folytattuk.





Teszteszközök


A One Lineart igyekeztünk minél változatosabb körülmények között tesztelni, egyrészt mert kíváncsiak voltunk, hogy a gyártó szerinti párosítás a One HD elektronikával milyen eredményt hoz, illetve arra is, hogy milyen erősítőkkel szól a legjobban. Minden esetben nagyfelbontású forrásanyagokat hallgattunk, Motu MicroBook 2c DAC-kal hajtva. Tesztünket megelőzően az IsoTek bejárató lemezével járattuk a Cyrust, hogy hosszútávon is valós hangzását tapasztalhassuk.



A következő elektronikákkal párosítottuk a One Lineart:

Szokásos tesztzenéinkkel hallgattuk meg a konfigurációkat: Jean Michel Jarre - Equinoxe InfinityMike Oldfield - Return to ommadawn illetve J.S. Bach - Brandenburgi versenyeinek egyes tételei.



Meghallgatás


Kategóriában felfelé haladtunk az elektronikákkal, így először a Rotellel hallgattuk meg a One Lineart. A Rotel direkt és letisztult hangját erősen a középtartomány felé tolta el a Cyrus, kevesebb hangsúly maradt a magasokon és mélyeken. A sztereó teret nem találtuk kiemelkedőnek, de a hangsugárzó szerencsére nem is nyomta össze a teret. Ugyanakkor kiderült, hogy akusztikus zenék esetén nem érezzük elég részletezőnek a kapott hangot, míg elektronikus zenék esetében a dinamika lett talán kevesebb, mint hasonló kategóriás hangsugárzóinkkal megszoktuk. Első benyomásainkat követően áttértünk a Musical Fidelity M2si erősítőre. Ezzel az elektronikával a tér jelentősen megnőtt, illetve valamivel szellősebbé is vált a zene. A dinamika is javult valamelyest, így már kifejezetten élvezhető előadást kaptunk. Klasszikus tételek hallgatásakor jót tett a középtartomány, illetve a tér növekedése, viszont a részletek finomságával nem voltunk elégedettek. Az Equinoxe Infinity első tételében kibontott komplex elektronikus hangképben például nem találtuk meg a megszokott részleteket, azok eltűntek valamilyen háttérben maradó masszában, holott eredetileg határozott, pontos helyük van. A klasszikus zenei vonósok viszont kifejezetten jól szóltak a One Linear-ral, természetesen a kategóriájában elvárható szinten, azaz az igazán kifinomult részleteket ne itt próbáljuk megkeresni. Azzal kellett megelégednünk, hogy egy kellemes, és ilyen zenéknél már megfelelő dinamikával szóló hangsugárzót hallgattunk.



Ezután következett tesztünk - számunkra - fénypontja, ugyanis furdalta oldalunkat a kíváncsiság, hogy mennyire passzol a One HD elektronika a One Linear hangszórókhoz. Ahogy említettük, a gyártó ajánlja ezt a párosítást, ugyanakkor az elektronikát máshangszórókkal is meghallgattuk, így e tekintetben is volt viszonyítási alapunk. A gyártói ajánlással szemben azért is voltunk eredendően szkeptikusak, mivel az elektronika önmagában majdnem a háromszorosába kerül, mint a hangsugárzó. Gyanúnk a meghallgatással be is igazolódott, mindamellett, hogy a térleképzés ezzel a párosítással volt a legjobb és jelentős tisztulást is tapasztalhattunk egyes zenei részleteknél. Ugyanakkor az eddig meglévő, fő hangzásbéli tulajdonságok megmaradtak: kevésnek tűnt a magashangok tisztasága, nem éreztük az átütő dinamikát, amit más hangsugárzókkal együtt simán hozott a One HD. Természetesen nem azt szeretnénk ezzel mondani, hogy a One Linear ne lenne egy kiváló minőségű hangfal, csupán lényeges, hogy az elektronika egy egészen másik kategóriát képvisel.



Összegzés


Cyrus One Linear egy kifejezetten esztétikus, magas megépítési minőséget sugárzó hangdoboz, ami viszonylag kisebb helyiségeket minden további nélkül megtölt zenével.

Bár a gyártó általi párosítás nem feltétlenül nevezhető helytállónak kategória tekintetében, a Cyrus One Linear személyében mégis a saját kategóriájának megfelelő minőséget képviselő, kis állványos hangsugárzót ismerhettünk meg. A középtartományára semmiképp sem lehet panasz, illetve viszonylag szellősen, könnyedén szólalnak meg a zenék rajta, ugyanakkor kicsit több dinamikának és részletnek örültünk volna. Illúzióink ne legyenek: ezt a terméket nem 300-400 ezer forintos elektronikákhoz méretezték, és itt nem elsősorban a teljesítmény szempontjából értékelünk. Ugyanakkor egy olyan elektronika, ami azonos kategóriát képvisel, megfelelő választás lehet a One Linear meghajtására.



Műszaki adatok


Felépítés :

kétutas basszreflex

Frekvencia-átvitel :

50 Hz-24 kHz (±3 dB)

Kresztváltási frekvencia :

2,1 kHz

Érzékenység :

86 dB (2,83 V, 1 m)

Névleges impedancia :

8 Ohm

Magassugárzó :

25 mm-es lágy dóm

Mély/középsugárzó :

125 mm-es, szőtt kevlár membránnal

Ajánlott erősítő teljesítmény :

20-120 W

Méretek :

305x200x295mm

Tömeg :

7kg

Vásárolható :
Forrás :

 



Mérleg


+  Széles középtartomány

+  Vonósokkal kiváló dinamika

+  Igényes kinézet

-  Általános tisztaság és részletezőképesség

-  Kicsit kevés basszus

-  A gyártói ajánlás csalódást okozhat komolyabb elektronikákkal



Szubjektív vélemény


Hangminőség

:

★★★★☆

Kivitel

:

★★★★★

Formaterv

:

★★★★☆

Ár/érték arány

:

★★★★☆

 

Termékösszehasonlítás